Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-05, 10:54 #106
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
Vänta...så du menar att genom PSYKOLOGI ska jag lära mig att läsa på folks läppar genom en NIQAB?

hahah... nej. Jag tar illa upp om nån inte vill låta mig kunna se ansikte. Det är viktigt för kommunikation , SÄRSKILT med tanke på det handikapp jag har. Det tycker jag väger högre än nåns psykologiska tillstånd (religiös fanatiker).

Edit: Glömde att nämna att jag bor själv i ghettot (Kista) just nu.
Det har blivit sämre. Bilbränder varje sommar, rån och annat stök.

Jag har vänner som är muslimer och de själva tycker att niqab/burka är helt sjukt. Det passar inte i svenskt samhälle. De säger att invandrarna själva måste integreras - det gör man inte genom att gå i burka/niqab/se på utländsk satellit-TV och avskärmas från jobb och samhälle. Vissa går så långt som att till och med äta den mat som bjuds på av sina icke-muslimska vänner (dvs icke halal mat). Majoriteten av dom som försvarar niqab/burka är konvertiter och "svenskar" som aldrig satt sin fot utanför tullarna.

För att få bort stök måste man få till att föräldrarna bryr sig OCH att se till att sysselsättning finns.
Jag har som sagt var också bott i det som du kallar ghetton en längre tid och de flesta som bor där är betydligt trevligare än vanliga svenskar. Det är dessutom inte bara muslimer utan det är betydligt mer diversifierade områden än många andra bostadsområden. Att tvinga människor att bosätta sig på vissa platser är ett oerhört korkat förslag och hör snarare hemma i en diktatur.

Du missuppfattade dessutom mitt inlägg, det som du upplever som oartigt är din egna uppfattning och ingenting annat. Det är ingen reell bild av verkligheten vilket du förhoppningsvis inser om du tänker efter lite.