Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-05, 00:32 #97
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
I min värld är det ren och skär diskriminering och exakt den typen av oförstånd och tankegångar som ger upphov till främlingsfientligheten. Det handlar som du säger endast om psykologi och det intryck du själv får. Detta kan man ändra på så att man kan arbeta tillsammans med alla människor.
Vänta...så du menar att genom PSYKOLOGI ska jag lära mig att läsa på folks läppar genom en NIQAB?

hahah... nej. Jag tar illa upp om nån inte vill låta mig kunna se ansikte. Det är viktigt för kommunikation , SÄRSKILT med tanke på det handikapp jag har. Det tycker jag väger högre än nåns psykologiska tillstånd (religiös fanatiker).

Edit: Glömde att nämna att jag bor själv i ghettot (Kista) just nu.
Det har blivit sämre. Bilbränder varje sommar, rån och annat stök.

Jag har vänner som är muslimer och de själva tycker att niqab/burka är helt sjukt. Det passar inte i svenskt samhälle. De säger att invandrarna själva måste integreras - det gör man inte genom att gå i burka/niqab/se på utländsk satellit-TV och avskärmas från jobb och samhälle. Vissa går så långt som att till och med äta den mat som bjuds på av sina icke-muslimska vänner (dvs icke halal mat). Majoriteten av dom som försvarar niqab/burka är konvertiter och "svenskar" som aldrig satt sin fot utanför tullarna.

För att få bort stök måste man få till att föräldrarna bryr sig OCH att se till att sysselsättning finns.

Senast redigerad av Norman den 2010-12-05 klockan 00:40
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat