Protestera! Jag har haft katt och samma problem som du. Jag blev även anklagad för att ställa upp porten. Ställde upp porten början , men slutade med. Då visade vara någon kåkfara härke som i trappuppgång, som ställer upp porten för sin kunder. ( Han langar troligen droger )
Det finns alltid människor som skall hata allt och alla, särskilt katter. Det gnäller tom när katterna uträtta sin behov i en sandlåda, som inte unge har använt sedan 60 talet. ( Vilken unge leker i dag i sandlådan, när det finns TV spel? ) , bara för ha något gnälla över.
Se till att inte ställa upp porten. Det där att katterna gör sin behov i trapphuset är bara när de bli instängda.
Ta kontakt med någon hyresrättförening.. Jag tro inte katter är grund att vräka någon på, men du bör läsa på grundligt. Särskilt om du har en bostad i 08 området.
Du skall enligt lagen har uppsikt på dina husdjur, vilket är "omöjligt" med katter.
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe!
Kanske helt fel forum att ta det i, men i måndags fick jag hem ett brev, där det stod att någon hade klagat på våra 2 katter. Vi bor i första våningen på ett 3 våningshyreshus, och skulle inte åtgärder tas skulle vi bli vräkta.
På brevet stod det något likt: "Vi har fått in klagomål på att ni inte stänger port-dörren, för att era katter skall kunna komma in, samt att dina katter stökar ner i trapphuset. Om inte åtgärder tas vräks du" (Stod inte så, men ungefär)
Jag stänger alltid port dörren, efter mig och alla andra, och mina katter stökar fan inte ner i trapphuset.
Vad ska jag göra? Avliva dem?
|