Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-03, 15:02 #33
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Marcus - tack för bra feedback. Fula lösning? Vad är det du inte gillar - som jag har förstått det skall moneybookerslösningen (med direktbetalning) funka som payex och andra? Vore jättetacksam om du kan detaljera lite så vi kanske kan fixa. Du behöver inte konto eller annat utan som sagt - det är en ren direktbetalning med kreditkort. Vi kör dock payex i våra rena svenska tjänster kan jag tillägga.
Moneybookers har begränsningar relaterade till hur transaktioner får ske på kreditkortsnivå. De flesta är relaterade till KYC-restriktioner. Bl.a. så kan man inte använda ett kreditkort som redan finns registrerat på ett Moneybookers-konto utan att logga in på det kontot och följa alla procedurer när det kommer till att aktivera och liknande.

Nej, Moneybookers är ingen riktig kreditkortslösning. Att implementera t.ex. stöd även för Paypal (som för övrigt, utanför gaming-världen, stöds i betydligt större omfattning; ca 20 ggr större än Moneybookers) skulle inte direkt skada eller vara speciellt komplicerat. För mig är det oförståeligt varför man väljer Moneybookers, men inte har stöd för Paypal - men ni har kanske era anledningar?