Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-02, 13:08 #28
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av robincox Visa inlägg
Jag menade inte att påstå att du var för ett nudistförbud, ber om ursäkt om du trodde det. Jag tog upp det exemplet bara för att jämföra med.

Jag tror det är som du säger att ju "vanligare" någonting är, desto mer accepterat är det, vilket leder till att fler skulle acceptera en elev klädd i niqab än en naken elev. Men det innebär även att fler skulle acceptera en jeansklädd elev än en elev i niqab osv.

Är det ok att man visar mest acceptans till de som är vanligast? Till den frågan skulle jag direkt svara nej men samtidigt så är jag för ett förbud mot nudism i skolan, jag vet inte om jag är för ett förbud mot burka och niqab i skolan.

Är jag då en dålig människa som ser ner på nudister? Är de som är för ett förbut mot niqab dåliga människor som ser ner på den delen av islam?
Jag skulle bara förtydliga så att ingen annan tror det

Jag håller med dig om att det är en svår balansgång om vad man ska acceptera eller inte, men jag tror att alla i det långa loppet tjänar på att acceptera andra kulturer och seder, så länge det inte skadar någon. Mig veterligen så finns det ingen bevisning för att niqab eller burka skadar någon, inte heller islam eller muslimer i generellt för den delen.

Ska jag följa min egen teori om att acceptera saker så ska jag också respektera förslaget om att inte få ha niqab i skolan, vilket jag gör, jag respekterar det som förslag och det betyder inte att jag gillar det, eller tycker att de som har lagt fram det är särskilt öppensinnade människor.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat