|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Sep 2007
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Sep 2007
|
Jag tycker att vi skall förbjuda isbjörnar att äta skumbananer på biografer mellan kl 17.05 och 17.21.
Nej men lite mer seriöst - vi pratar om ett mycket begränsat reellt problem. Dels så är sannolikheten otroligt liten att någon med niqab faktiskt skulle deleta i samhället på detta sätt (utan att det är någonslags protest från neofeministiska svenska kvinnor som konverterar till Islam bara för att visa för samhället och nära och kära att de har rätt att göra så), just eftersom de väljer (eller blir tvingade) att leva efter en otroligt konservativ tolkning av Islam som inte heller tillåter dem att fortbilda sig eller arbeta.
Dels så finns det heller inga praktiska begränsningar som gör det omöjligt att tillgodose sig bildning om man bär heltäckande klädsel. Kan vi lära ut till blinda, döva, folk med kognitivt funktionshinder eller människor som fått ansiktet bortbränt så kan säkert våra duktiga pedagoger lära ut till någon med ett tyg framför ansiktet.
Till sist så tror jag att det bästa man kan göra för kvinnorna är att tillåta dem att vistas ute i samhället oavsätt vad de har på sig. Om vi kan vara vänliga och trevliga mot dem så kanske de finns en chans att de vill delta i vårt sätt att leva. Om det är en snäll människa så skulle jag inte ha några problem att låta henne passa mitt barn på dagis. Hällre en snäll människa i heltäckande kläder än en elak människa som visar ansiktet.
Mer kärlek, mindre hat. :-)
Senast redigerad av coredev den 2010-12-02 klockan 11:45
Anledning: stavning, som vanligt...
|