Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Några relevanta frågor du får ställa dig:
När startade du din sajt?
Hur relevanta är dina inlänkar?
Hur många klickar på din länk i SERP:en jämfört med de välkända sajterna?
|
1) I Maj 2010 (enligt Sweelys svar nedan)
2) Inte jätterelevanta förmodligen. Inte jättemånga heller.
3) Bra och intressant frågeställning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely
GSERP kan man lita på fullt ut i mitt tycke.
Jag har inte analyserat sökresultatet grundligt, men min teori är att huvuddomänen för de andra sidorna har många inlänkar pekandes till sig. Huvuddomänen är stark, alltså.
Dessutom gissar jag på att de är något äldre än vad din domän är (maj, 2010).
Vill du ranka högre föreslår jag helt enkelt att du fortsätter uppdatera - förslagsvis med längre inlägg på 2-300 tecken - och bygger länkar till sidan. Jag vill minnas att det finns hur många inlägg som helst i bloggosfären som handlar om just hamburgare.
Sen kan du se ifall någon recept-blogg vill ha någon som gästbloggar. Då kan du enkelt få dig en superbra länk.
Men i övrigt tror jag det är innehållet det handlar om. Du har runt 40 indexerade sidor hos Google - de andra domänerna har antagligen flera hundra. Så, det gamla vanliga. Innehåll och länkar.
Annars har du gjort ett okej-jobb om man bortser från din Wordpress-fail. Du använder H3or i din sidebar. Det gör man ifall man är en designer. Men om man är en hardcore SEO:er så är det H5or som gäller då ens sökord ska förekomma så högt i rubrikerna som möjligt 
|
Tack för det utförliga svaret! Får försöka bygga lite fler högkvalitativa inlänkar och få in mer innehåll helt enkelt. Det där med h5or vs. h3or hade jag inte tänkt på. Så mycket för att man gillar semantiskt korrekt HTML

Menar du att h3

rna tar kraft från h1orna?
/Mvh Stefan