Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-30, 19:55 #3
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Youtube har miljontals med klipp som är raderade pga upphovsrätten.

Hur många torrents hittar du på thepiratebay som är det? Dessutom är Youtube inte skapat med ett huvudsakligt syfte att medverka till att sprida upphovsrättsskyddat material.

Dessutom tillåter dom det inte och kontrollerar material och tar bort på begäran eller när det upptäcks.

För övrigt:

Om jag startar ett "företag" vars affärsidé är att låna ut pengar till människor som på ett eller annat vis vill finansiera ett mord. Jag är fullt medveten om vad pengarna går till och har detta som en nisch i mitt företag, jag sköter tom kontakten till yrkesmördare och slussar folk rätt.

Gör jag mig då skyldig till medhjälp till mord? Eller är jag lika oskyldig som Swedbank som också gjort detta, dock med tron om att pengarna skulle gå till en ny bil.

Ganska grov jämförelse och brotten är inte alls likvärdiga, men frågan är ju dock fortfarande. Är jag oskyldig? Nu talar vi dock inte om rättsligt utan moraliskt eftersom man dagligen i samtliga forum på Internet ser människor bedyra TPBs oskydighet och jämföra deras verksamhet med andra verksamheter där man kan söka på saker som till 99,99% är lagliga eller åtminstone en försvinnande liten andel med olagligt material.
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat