Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-27, 23:02 #36
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis.GH Visa inlägg
Vilka är förvånad? Om ni är måste jag ju fråga varför?

Skatteverket är underbara på att hitta fel hos alla oss småföretagare som bara vill kunna tjäna lite pengar.
De ska överhuvudtaget vara glada av att Sverige ens har så Många IKEA som vi har. Och att många av våra rikaste fortfarande bor kvar i landet.
Eller att vi ens har kvar ledinigen av H&M i Sverige borde de ju älska men det enda de gör är att "spotta" på oss.

I love it. Keep up the good work Skatteverket.

Tillbaka till IKEA:
Det som de gör är ju egentligen inte fel, då kan ju alla restauranger köra sittplatser få en lägre moms och tjäna mer. Vilket skatteverket aldrig skulle tillåta.
VA? säger även jag. Om det är något som jag erfarit som småföretagare sedan 90-talet så är det att Skatteverket är en riktigt vän. Tjänstvilliga, hjälpsamma och trevliga är min erfarenhet, även om jag till en början öppnade kuvert från dem med viss bävan. Omläggningen på 90-talet och inpräntandet att syftet inte är att få in så mycket skatt som möjligt utan att rätt skatt ska in, tycker jag de ha lyckats med.

Så det är klart om man gör fel - deras uppgift är att upptäcka dem - så är det kanske inte så kul. Både som skattebetalare och företagare är jag glad att de upptäcker det för att inte jag ska behöva onödigtvis mycket eller att konkurrensen snedvrids av de som inte betalar vad de ska.

Problemet i denna tråden handlar inte om Skatteverket utan om att våra politiker beslutat om differentierad moms för verksamheter som inte är artskilda. Samma sak gäller skattetrycket - det är politiska beslut. Sedan ska vi inte glömma att vi inte har särskilt hög företagsbeskatting i Sverige
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat