Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-27, 20:32 #5
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Kul att du börjat intressera dig för SEO, Henrik! Verkligen.

Precis som du säger - utmaningen är vad som gör SEO så kul. Om SEO varit lättare så hade jag högst sannolikt slutat med det för länge, länge sen. Det är utmaningen som håller en motiverad!

Hur som helst.

Allt innehåll du har på en hemsida spelar roll hos sökmotorerna. En hemsida med 100 undersidor innehållande relevant och välskrivet innehåll rankar högst sannolikt bättre än en sida med enbart en sida med innehåll.

Innehåll är allt, oavsett vart på sidan den placeras.

Länkar till sidan är effektiva. Men jag skulle tyvärr inte vilja hålla med audemars ovan. Jag anser att SEO till 75% har med innehåll att göra. Google försöker förse sina användare med relevant information. Och att skapa "relevans" genom att länka med rätt ankartexter är ju uppenbarligen fel. Lite som att luras i min mening

Innehåll är allt. Det står för övrigt i guiden du precis länkade, audemars! Så spendera 80% på att skriva innehåll, och resterande 20% på off-page optimeringen. Ju mer innehåll en sida har, desto enklare blir det att ranka. Som sagt, Google försöker förse sina användare med relevanta resultat. Tänk logiskt

audemars länkade till en bra guide inom SEO ovan. Men jag föreslår att du läser igenom följande e-bok. Den är skriven av Google själva och är en bra introduktion till ämnet: http://www.google.com/webmasters/doc...rter-guide.pdf
Håller med dig. Innehåll är självklart mycket viktigt, Google vill ju att användarna ska hitta så bra information som möjigt om det ämne som användaren söker efter så om du har en bra sida så rankar Google sidan högt för deras egen skull.

Det är minst lika viktigt med inlänkar, jag kanske kan omformulera och säga 50/50, står förövrigt också på http://www.seo-guide.se/lankbygge
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat