|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2007
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jan 2007
|
tartareandesire:
1. Givetvis stämmer detta men ingen pratar om en gräns för alla, det är en max gräns som gäller, lagbrott skall man absolute hålla sig borta ifrån.
artiser som abba osv kan säkerligen få 8skr på en låt medans andra kanske får 5kr som idol låten osv, ja du förstår säkerligen vad jag menar. När jag gick i skolan för 13år sedan kostade singlar 15 för en cd skiva detta gör dom än idag vilket gör att skivbolagen har fastnat och vet inte hur dom skall göra, nu på senare tiden har piraterna sagt att sänka priserna med någon krona så slutar vi upp att snatta era låtar och betalar för dom på olika sätt. Detta har inte hänt än någon förändring vilket då dom själv får skylla sig, marknaden gapar efter något nytt sätt och det göra film och musik branschen rädda, men som allt annat måste man förnya saker och ting.
2. indi musik har mer kommit fram nu på grund av att folk vill att artisterna skall få högre lön för sitt hårda jobb, att få 1kr per album är inte okej hur det än är. Vågar man inte prova på nya saker bör man inte ha med branschen att göra, många indi musiker klarar sig bra och behöver ej något musikförlag, och dom gör det bra. Dock tycker jag att man bör ta betalt av sin vara men till ett rätt pris, gör man inte det så straffas det ofta på andra sätt.
3. Många som driver företag idag ändrar sin marknad efter vad folk vill ha, se bara på elektroniken, kläder och matvaror, varför skall då inte film och musik branschen göra det med om dom vill överleva? man kan aldrig födas med en silver sked i munnen, det är dags att ändra sig och man måste ställa sig i ledet, vill man inte det så går företagen oftast under vilket som också är bevisat år efter år, man kan inte vara naiv i hela sitt liv.
4. Visst säljs vinyl än men i en så pass mindre skala. Ser man på historien på just musik så har musikbranschen alltid klagat på saker, dom gjorde det på radion, vinyl kassettbanden, cd, DVD och nu i den digitala formaten. Vi konsumenter vill ha det enkelt och smart och helst i en så bra förpackning vi kan, detta hjälper mot miljön med.
musikbranschen har förnyat sig en del men i verkligheten så är det för just kunden som begär detta, hur det än är är det bra och det skall dom ha beröm för.
Jag tar ett exempel på varför cd är fel i dagens samhälle.
jag hade en extremt hög med cd singlar för 155000kr under flera år då. för 2år sedan brann det i mina föräldrars hus och alla skivor blev förstörda, jag fick inget för dom inte än's dom nya singlarna, som tur är hade jag kopior på dom i en extern hårddisk som både stod i vatten och blivit trampad av av brandmännen samt att bråte ifrån huset legat över den. hdd'n har klarat sig och jag har låtarna än idag.
detta är vad den nya generationen av kunder vill ha, digitala media av låtar så att just den föråldrade versionen försvinner med dess omkostnader det tar för företagen. detta har inte verken film eller musik branschen förstått än. Som någon sa i tidigare trådar så är det just det att det är lätt att ha med att göra med men priset måste anpassas efter varan så att folk betalar den, det är lite A och O i det hela, sedan spelar det ingen roll i vilken bransch det gäller.
5. Läs texten ovan för svaret på denna fråga.
|