Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-26, 18:05 #19
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll Visa inlägg
Nej artisterna kan inte välja vilket skivbolag de vill då de får ta vad de blir erbjudna om de vill kunna bli marknadsförda och få sin studiotid betald.

Problemet som jag ser det är att skivbolagen gnäller om att artisterna inte tjänar något längre, men det går samtidigt hur bra som helst för skivbolagen och de gottar åt sig en massa pengar från alla lagliga alternativ som finns. Där t.ex. Spotify ingår. Det finns en anledning till att det är artisterna som ryter i från om dålig ersättning när det gäller Spotify som exempel.

Sen är det skillnad på snålhet och att inte kunna betala för sig (även om jag förstår vad du menar)
Och kan man inte betala för sig så ska man inte ha det heller Då får man lyssna på den musik som erbjuds via statlig radio eller tv, för den är tillsvidare "gratis" eller åtminstone så betalar någon för den, både via reklam och via tv-avgiften.

Som andra sagt, artisterna får väl göra ett val när de väljer bolag.

Nu är det inte sagt att jag tycker att dommen är rättvis på något sätt, framförallt då många andra stora tjänster ligger illa till om man ska köpa rättens resonemang.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat