Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-26, 15:11 #8
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Bara att hoppas att den enda med pengar kan betala då. Känns ju tämligen meningslöst annars. Bra att det inte blev några drastiska förändringar men det var väl ganska väntat. Ett överklagande till HD är väl också att vänta. Pirate Bay har varit en av de viktigaste pådrivarna i att förvandla en stor del av en hel ungdomsgeneration till digitala snattare utan respekt för andras egendom eller arbete vilket är mycket allvarligt.
Att beskylla allt på "en hel ungdomsgeneration" är enligt mig orättvist och utan grund. Det är långt ifrån endast ungdomar som laddar ner från TPB och liknande hemsidor, antalet vuxna som någon gång eller regelbundet laddar ner illegalt måste vara mycket högt.

Sedan vill jag hålla med Spindel. Spotify var ett utmärkt exempel på en tjänst som måste ha gjort en mycket stor förbättring. Jag vet inte hur det ligger till, men jag gissar på att de allra flesta hellre lyssnar på musiken smidigt i Spotify istället för att ladda ner vare sig legalt eller illegalt.

Priserna per låt på t.ex Itunes är dessutom för högt. Det kanske låter överdrivet att klaga på priset när det rör sig om några få kronor, men många bäckar små som man brukar säga..

Skivbolag, filmbolag etc. tjänar så otroligt mycket pengar redan så jag känner trots allt inget medlidande för dem, även om jag försöker.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat