Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-21, 05:27 #2
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av pisod Visa inlägg
- Länk ifrån egen annan sajt, med annat ip, helst samma nisch osv osv
Detta ser jag som bra länkar. Speciellt när det är samma nisch och olika IP. Mindre risk att Google blir misstänksam.

Citat:
Ursprungligen postat av pisod Visa inlägg
- Byta länkar tex via detta forum
Funkar utmärkt. Byt på och var inte alltför kräsen med att de ska vara inom samma nisch.

Citat:
Ursprungligen postat av pisod Visa inlägg
- Leta efter bloggar att kommentera som inte har rel-nollow
Kommentarer från relaterade inlägg kan vara bra. Min erfarenhet är dock att blogglänkar generellt inte är särskilt starka.

Citat:
Ursprungligen postat av pisod Visa inlägg
- Köpa länkar
Inte helt etiskt rätt, men att köpa är mindre riskabelt än att sälja skulle jag vilja påstå.

Citat:
Ursprungligen postat av pisod Visa inlägg
- Köpa länkpaket? var? är det bra?
Det beror helt på vilken kvalitet du får på länkarna. Sätt ihop en tydlig kravspec alt. läs igenom villkoren noga. Det kan vara värt att betala lite extra för relevanta länkar från liknande sajter istället för att haka på ett billigt erbjudande.

Citat:
Ursprungligen postat av pisod Visa inlägg
- Länkkataloger, hur pass bra är detta nu för tiden egentligen?
Enligt mig är det knappt värt tiden det tar att registrera en sajt. Det beror dock på om länkkatalogen kräver återlänk. Genom att länka tillbaka från samma sajt som du lägger till i katalogen sänker du värdet på länken du fått.

Citat:
Ursprungligen postat av pisod Visa inlägg
- Skapa en satellitsajt få inlänk till den och för att sen länka till sajten ifråga.
Bra! Genom att ha ett antal satellitsajter kan du dessutom slippa länka ut från huvudsajten när du gör länkbyten.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat