 |
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
|
Distansavtalslagen gäller bara för konsumenter. Har du enskild firma och du kontaktas i egenskap av företagare så räknas du som vilket företag som helst och har därmed inget som helst konsumentskydd. Det är upp till dig som företagare att se till att du inte ingår avtal, muntligen eller skriftligen.
Självklart bör inget seriöst företag tvinga en kund att stanna kvar. Men rent juridiskt så är muntliga avtal lika mycket värda som ett skriftligt sådant, så godkände du att tjänsten påbörjades på telefon så har du ingått ett avtal.
Det där hotfulla mejlet kan vara ett fult försäljningsknep, men kommer det faktiskt en faktura på måndag så se till att bestrida den enligt konstens alla regler. Men börja med att kontakta företaget och förklara att du inte vill ha tjänsten, istället för att bara strunta i att skicka in avtalet.
|