Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-15, 23:25 #14
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av evomedia Visa inlägg
Göteborgs energi var det som stängde av elen.

En av dom anställda var mitt i en klippning när elen gick vilket känns sådär dom har mina kontaktuppgifter ett samtal hade varit bra innan.

Vet att ansvaret ligger på mig och att jag har gjort fel här men kom igen om en faktura inte kommer fram som den ska hur bra koll har ni på det ni som driver mer än 3 företag? Tiden går så snabbt att jag är förvånad varje gång det är en ny månad :P

Det som jag har mest problem med är inte att dom kopplade bort min el för jag förstår dom, får man inte betalt för en tjänst som man tillhandahåller så ska man ju inte tillhandahålla den.

Mitt problem var den enligt mig orimligt höga depositionen på 8500kr, min senaste räkning låg på 910kr.

samt att dom försöker skrämma upp en att inte byta bolag...

Tack för alla svar! =)
Jag hade för sisådär 8-10 år sedan ett lokalt elbolag när jag bodde i trakten.
Posten är enormt dålig i bjärke bygden (området runt sollebrunn.. föredetta bjärke kommun).
Och om det du säger är hela sanningen att du inte fått räkningen så fick jag samma problem.
Jag fick inte räkningen eller påminnelsen.
Och då stängdes strömmen av.
Den sattes på 1 vecka efter då jag betalt räkningen och de såg att pengarna hade kommit fram.
jag flyttar senare från trakten.

När jag flyttade tillbaka till trakten så fick jag på grund av den runt 10 år gamla historiken kravet att betala deposition.
Dock behövde jag bara sätta in 1000kr, och mina elräkningar var då på ca 750-950kr.

så dina 8500kr är lite extremhögt.
och som du säger att försöka skrämma att inte byta leverantör är fult.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat