Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-15, 14:24 #5
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Jag tycker också att kunder som kräver (notera: inte ber om) support som ligger utanför det man erbjuder är lite lustiga. Har haft åtskilliga diskussioner med kunder som hävdar att prestandaproblem är på dera sida eftersom de inte förstår förklaringen vi ger dem. Jag brukar göra en lättare felsökning för at tkunna ge kunden exempel på SQL-frågor eller liknande över vad som är fel, och rekommendera att de kontaktar sin webbutvecklare. Ofta svarar de då att de inte ska behöva betala en webbutvecklare för att laga felet och att webbhotellet borde göra det gratis, eller så återkommer deras utvecklare och säger att han inte heller förstår felet.

Har även suttit i åtskilliga timmar med en kund som kör osCommerce i en version från 2003, där det finns en prestandabugg som gör att om man har många artiklar och kategorier och/eller många samtidiga reapriser så går butiken enormt långsamt. Trots att jag länkade till buggrapporten och en forumtråd där problemet diskuterades vägrade kunden förstå att problemet var på hans sida.

Någon gång har jag försökt hänvisa en kund som körde en gratislösning till utvecklaren av programmet, men det gör jag nog inte om. kunden visste att han inte skulle få support av utvecklaren eftersom det var ett gratisprogram så han tyckte att vi skulle ge den supporten istället.

Tydligen ska webbhotell vara ansvariga för alla applikationer som kunden väljer att köra, helst utan extra kostnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Istället för att kalla folk för okunniga, varför inte förklara varför du tycker att folk ska använda mac istället för Linux/Windows?
Det är ju faktiskt inte relevant för diskussionen. Du kommer inte få dina kunder att byta operativsystem så varför inte sätta sig ner och skriva ihop en guide med skärmdumpar för de system du ofta får frågor om? Alternativet är att du helt slutar ge support på program du inte kan och hänvisar kunden till utvecklarens supportavtal.

Senast redigerad av emilv den 2010-11-15 klockan 14:32
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat