Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
Vi har kunder som ligger på en halv miljard sidvisningar i månaden. 50 TB databaser - hade du kastat in det i en delad lösning? 50000 personer skall kunna trycka på samma tunga databasgenererade sida och få den på nolltid...
|
Ser inget problem faktiskt att göra det, det enda jag skulle göra är att köra ett separat mysql cluster på 3-4 servrar åt kunden, men använda samma webbserverplattform som vi har. Tänk på att vps är också en delad lösning, och även klustrad vps (molnvps) är en delad lösning.
Men ditt exempel på kund är otroligt extremt, men på sista tiden har vi tagit emot kunder med stora webbshoppar som blivit utslängda från webbhotell och som var hänvisade till vps/ded. server och om jag vara ärlig tycker jag att deras shoppar inte tar speciellt mycket kraft eller innebär några problem. Men du som jag vet att hårdvara idag är billigt, men kunskap och bra lösningar är svindyra.
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
Blir också nyfiken på din signatur - ta steget in i molnet - samtidigt som allt verkar dedikerat? Hur funkar det? Är inte en av grundtankarna i molnet att man delar viss hårdvara för att få bättre effektivitet och därmed nå alla dess fördelar?
|
Vi lastbalanserar ett stort antal servrar och lägger till fler allt eftersom. Men hemligheten är inte att endast lastbalansera utan att kunna sätta upp dedikerade php processer, så många som kunden behöver samt att varje kund fritt kan ändra alla värden i php.ini.
Med molnbaserad webbkonto avser jag ett webbkonto som kan expandera bra mycket mer än vad som är normalt på ett vanlig webbhotell där man fyller en server och fortsätter med nästa, dvs det ska mycket till innan vi rekommenderar vps eller dedikerad server till våra kunder.
Citat:
Ursprungligen postat av hnn
Det låter bra och ser bra ut, sen om det är bra vet ju bara han och hans kunder =)
|
På sistone har vi fått många nya stora kunder och vi har en väldigt känd kund sedan några veckor tillbaka som har provat att köra stora webbshoppar, Joomla med Virtualmart samt Magento osv på en mängd webbhotell, men säger att vi är dramatiskt mycket bättre än alla andra webbhotell man provat, framför allt när det gäller prestandan. En annan kund säger att det är endast hos oss man har lyckats att installera Publish Enterprise från
www.ez.no En av anledningarna är att vi kan sätta vilket värde somhelst på minnesanvändningen för php i php.ini