Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-14, 01:58 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3 Visa inlägg
Vi har inget skrivet avtal, men vi hade ett muntligt avtal som båda var nöjda med.

Om han inte betalar enligt påminnelsefakturan, så skriver jag nog vem det är.
- Har ni skriftlig kravspec?
- Uppfyller leveransen hela kravspecen?
- Har kunden gjort acceptanstest och godkänt leveransen?
- Har du avtalat om att du får ta ut påminnelseavgift och till vilket belopp?
- Vad är det avtalade betalningsvillkoret?
- Vad har ni avtalat för dröjsmålsränta?
- Vilket datum kom fakturan kunden till del?
- Du kan inte klaga förrän 30 dagar gått från att kunden fått fakturan.
- Ingen påminnelseavgift, dröjsmålsräna får tas ut före 30 dagar efter kundens mottagande av fakturan. Om inte annat avtalats.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat