Ämne: Malta
Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-14, 00:28 #5
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Malta är nog ett sådant där ställe som man antingen älskar eller hatar. Låt oss konstatera att jag inte tillhör kategorin som älskar landet eller dess invånare, hehe.

Fördelen med Malta är att det ändå är ganska smidigt att ta sig till Sverige och på vintern är det billigt också. Malta känns dock som ett U-land på många sätt och vis. Jag tappade räkningen över hur många gånger jag fastnade i hissen på väg till jobbet pga strömavbrott. Eller hur ofta Internetkabeln mellan Italien och Malta strulade.

Mäklarna på Malta förmedlar samma objekt i princip så om du går på visning genom olika mäklare får du med stor sannolikhet se samma lägenhet/hus flera gånger. Var tydlig med vad du vill ha och vad du har för budget. Tror jag och min lägenhetskamrat kollade igenom närmre 20 lägenheter innan vi blev nöjda. Mögel är ofta ett stort problem på vintern och vill du hålla dig frisk så väljer du en mögelfri bostad

Kolla melita.com för priser för internet/telefon. Tror de är störst på den fronten. Jag har använt både remax och Dhalia som mäklare. Testa kontakta dem genom e-post redan nu och säg att ni vill kolla på bostäder så kommer mäklaren plocka upp er på hotellet och köra runt ön för att visa vad de har som passar in på era önskemål.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat