Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-13, 05:33 #10
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Gudarna skall veta att det finns bättre webbdesigners än jag, men jag skulle personligen ändrat på följande rent layout-mässigt:

1. Gjort menyn högre med större text-font (12-16px) och tagit bort pilar samt den gråa nederkanten med den svarta linjen. Istället hade jag lagt en svag gradient (mörkgrå till svart) eller låtit den vara helsvart. Detta gör det hela mer lättnavigerat och förmodligen blir det lite stiligare rent grafiskt.

2. Bilderna är riktigt fina och dessa hade jag velat framhäva och jag hade tagit (ca) fyra av dem och gjort ett större (enstaka) bildspel i flash eller javascript (exempelvis denna: ( http://www.electricprism.com/aeron/slideshow/ ). Bildspelet hade jag gjort relativt långsamt, dvs en bildbyte mer sällan än var 6-7 sekund.

3. Loggan är det inget fel på, men bokstäverna i den är lite hackiga. Om ni har en "stor variant" av den så borde det gå att få den lite stiligare. Bara en sån detalj kan lyfta sidan lite.

4. Jag tycker vissa textavsnitt är lite väl korta. Minimum 3-4 rader tror jag gör det "bättre".

Ja, det är ju mina idéer bara. Lycka till!
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat