Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-13, 04:12 #6
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
om man skall se det från vad Google ser så är det inte jättebra med en domän som heter alltomflorida.se, isåfall är det nog bättre att köpa en domän med exakt sökord, t.ex florida.nu då har du 100% träffsäkerhet.

jag har t.ex annonsering.org, den ligger 2:a på google på sökordet annonsering, enbart på att det är exakt det sökordet jag vill optimera i domänen.
Google kan urskilja ord som är ihopskrivna i domännamn. T.ex. vet Google att alltomdomaner.tld består av de tre orden allt, om och domäner. Ja till och med att det ska vara domäner istället för domaner.

Jag håller däremot med om att det är bättre att ha florida.nu istället för alltomflorida.nu. Dels för att det är ETT ord istället för tre som tävlar om relevansen, men också för att det är ett mer användarvänligt / lättare att komma ihåg.

Jag har t.ex. Reeperbahn.se och ligger 3:a/4:a på Google.se vid sökningar på Hamburg utan att "hamburg" ingår i domännamnet. Domännamnet är inte überviktigt, men innehållet och länktexter på inkommande länkar är det.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat