Haha, oj - nu kom all kritik på en gång. Men det är bra, jag uppskattar att ni är ärliga. Dock så ser jag tyvärr inte så mycket konstruktivt i flera av inläggen; vill ju förstås veta vad jag kan göra för att få det hela bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s
Personligen tycker jag att sidan känns tom och anonym. Färgerna känns fel och sidutrymmet ej använt. Sen tror jag inte heller att namnet "some other developer" fungerar bra då det har aningen negativ klang och får dig att framstå som en i mängden.
|
På vilket sätt känns färgerna fel tycker du? Av alla jag pratat med hittills så gillar de designen. Så utveckla gärna.
Förstår precis hur du menar med en i mängden, men (som även Sweely påpekade) det var meningen att få en liten "humoristisk" klang på namnet. Annars blir det lätt torrt.
Citat:
Ursprungligen postat av anwes
Rent spontant undrar jag varför du har med ett galleri på sidan, det har inget med webbdesign att göra, och det är ju ändå det du marknadsför, och du skriver inget om galleriet i din text, eller att du fotograferar, vilket gör att det känns helt offside och inte har med sammanhanget att göra.
Edit: Du bör kanske även tänka på om namnet på sidan, someotherdeveloper betyder ju någon annan utvecklare, istället kanske anothedeveloper är bättre, då låter det inte längre som du syftar på någon annan =)
|
Galleriet var ganska spontant - tyckte att fotografier (som också är en digital media) hade en viss relation med hemsidor. Jag har fotograferat för flera av mina kunder och ville förmedla detta på något sätt, men visst var det en liten miss att inte nämna det i texten. Vad skulle du/ni föredra - att jag tar bort galleriet helt och hållet eller att jag nämner fotograferingen i texten?
Anotherdeveloper var dessvärre upptaget vid registreringen, så jag tog den närmsta synonymen jag kunde komma på.
Citat:
Ursprungligen postat av fabian
Jag missade också att man kunde klicka på fläckarna.
Jag tycker att hela sajten känns amatörmässig, dock tycker jag att den återspeglar kvaliteten på de referenskunder du har. Jag är ju inte webbdesigner själv, så jag hade inte kunnat göra dom mycket snyggare, men jag tycker verkligen att din portfolio ser bedrövlig ut.
Å andra sidan verkar din sajt drivas av dig i egenskap av privatperson eftersom jag inte ser några uppgifter om företag etc., så är du bara en amatör som kodar lite på fritiden så tycker jag nog att din sajt fungerar utmärkt för just detta, och alla börjar ju någonstans!
|
Nu blev det genast intressant - amatörmässig? Utveckla!
Amatör eller ej, det är helt sant att jag inte är ett företag eller har webbutvecklingen som mitt huvudsakliga yrke; jag är 17 år och studerar till bilmek, där har du sanningen. Men jag har ett brinnande intresse för webbutveckling och kan min sak inom ämnet, dock så är design för tillfället min svagare sida.
Själva portfolion är inte så vacker just nu, det håller jag med om - kommer antagligen att ändra designen på den inom kort. Jag misstar mig säkert, men låter nästan lite som att du trackar ner på mina kunder med "återspeglar kvaliteten på de referenskunder du har" - vad är det för fel på bostadsrättsföreningar och allmänna samlingslokaler?