Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-07, 18:40 #16
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av dAEk Visa inlägg
Missade du att TS bad om hjälp? Att du har en query är ju inte till någon hjälp om du inte lägger upp den.
Hur min query ser ut är inte så viktigt, eftersom det där var ett svar i debatten huruvida det var bättre att köra en komplicerad query för att få ut allt, eller köra nästlade querys för att åstadkomma samma resultat.

men i grunden så joinar jag tabellen med sig själv + att jag har med villkor för vilka kategorier som skall visas baserat på om det finns något innehåll under dessa (dessutom har jag ett par fula subquerys)
tror inte att TS skulle vara SÅ behjälpt av denna
Kod:
SELECT p.sortOrder,p.prodcatID as TopCatID,
(SELECT ProdCatName FROM prodcatnames WHERE ProdCatID =p.ProdCatID AND (LangCode = @langCode OR LangCode = 'en') ORDER BY (LangCode <> 'en') DESC LIMIT 1) As TopCatName,
pcl.CatName,pcl.ProdCatID FROM prodcat p
LEFT JOIN
(SELECT Distinct PG.ProdcatID,
(SELECT ProdCatName FROM prodcatnames WHERE prodcatnames.ProdCatID =PG.ProdCatID AND (LangCode = @langCode OR LangCode = 'en') ORDER BY (LangCode <> 'en') DESC LIMIT 1) As CatName,
PG.ParentID
FROM Prodcat AS PG WHERE PG.visible=true AND
((SELECT Count(A.ProdID) AS CountProdID FROM Articles AS A
INNER JOIN ProdTypes AS PT ON A.ProdTypeID = PT.ProdTypeID
WHERE PT.ProdcatID= PG.ProdcatID AND A.Deleted=False AND A.STOCK>0 AND A.NoShow=False)>0) Order By PG.SortOrder) as pcl ON pcl.parentID=p.prodcatid WHERE p.parentID=0 AND p.visible=1 Order By p.sortOrder,p.ProdCatID,pcl.ProdCatId;
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat