Citat:
Ursprungligen postat av Caliber
Det beror lite på vad det är för domännamn, men vad sägs om att välja ut några utav dem och skapa sajter med kvalitativt innehåll istället för en massa mini-sajter?
|
Oj, det är en total röra införskaffade under ca: 10 år. Svenska/engelska/klingon(!!)/etc, under ett 20-tal tld, namn som kan utvecklas till starka varumärken, felskrivningar, vanliga ord, osv.
Har igentligen jobb så det räcker så är inte sugen på att skapa några större projekt. Något behövs dock göras med kostnaden att ha en stor domänportfölj.
Jag har sätt att väldigt många webmasters på wn har ett antal "mini-sajter", frågan är om det bara är för att det känns bra att ha många siter/domäner eller om det ger något?
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman
Alla har olika perspektiv! 
Själv har jag "massor" med domäner men jag försöker göra mig av med dom som jag inte tror jag kommer utveckla inom de närmsta 2 åren.
|
Det är nog den vettigaste inställningen. Men har svårt att sälja domäner, det känns som att ingen betalar mer än dom kan tjäna på domänen. Med den logiken är alltid domänerna undervärderade - jag kan tjäna mer om jag utvecklar domänerna själv. Är medveten om att logiken brister om man aldrig utvecklar domänerna...