Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Det är kommentarer som denna som gör att WN tyvärr håller på att flyta ut till nån ointressant Flashback-sörja....
|
Påpekade var roten i problemet ligger, sidor som skickar personliga uppgifter utan kryptering finns det miljontals av och är knappast något nytt, firesheep visade väldigt nyligen hur enkelt detta är att utnyttja.
Folk som tar lån till 30%+ ränta har väl en speciell kategori på dumhet-skalan kan man tro.
Vad jag menade, och du uppenbarligen inte förstog, men ingen fara jag ska förklara för dig, är att oseriösa tjänster och produkter från oseriösa företag som har oseriösa system kommer alltid att finnas så länge det finns de som inte vet bättre än att nyttja såna oseriösa tjänster och köpa sånna produkter genom dessa oseriösa system från dessa oseriösa företag.
Mitt ordval har att göra med titteln på tråden, om du tittar precis under menyn på headern så kan du se namnet på tråden, "Företag som borde utrotas". Ordspel är kanske något du inte heller förstår, och jag trodde det framgick från att jag la till "om man nu ska använda såna extrema ord" (notera: extrema).
Angående flashback, så är väl det inte logiskt att jämnföra ett forum för folk som jobbar inom/eller har web som hobby. Flashback är störst inom sitt segment och wn är störst inom sitt segment, mer än så kan man inte säga om båda dessa tjänster om man ska jämnföra de med varandra.