Jag är inte jurist, men här är mina tankar om det hela.. Räknar med att jag blir rättad av andra om jag skrivit något som inte stämmer.
Är du helt säker på att ditt material är unikt så tycker jag du ska stå på dig. Finns det däremot tveksamheter som att du (eller någon du anlitat) har skrivit om korkortetpunktse's material bör du nog vara lite försiktigare. Texter om körkortsteori blir ju automatiskt ganska lika varandra eftersom trafikreglerna är som de är. Alla texter inom detta område formas ju av samma trafikregler.
Fråga om du kan ta del av ett exempel på bevis de har mot dig. Om inte "see you in court"
Ta det seriöst men ha i åtanke att det kan vara en taktik de använder för att skrämma bort konkurrenter. Det är med andra ord inte säkert att de har några bevis alls, utan hoppas att du blir rädd och stänger ner din konkurrerande sajt.
Vem som står för rättegångskostnaderna beror på om det behandlas som ett brott- eller tvistemål. Detta blir väl frågan om ett tvistemål, och då är det förloraren som får stå för rättegångskostnader. Företag har ofta försäkringar för just sådana här händelser.
Om du förlorar kan du mycket väl bli skadeståndsskyldig. Det beror på om motparten kräver skadestånd. Storleken bestäms av vad rätten anser vara rimligt beräknat på kärandes (den som väckt åtalet) ekonomiska förlust m.m.