Visa ett inlägg
Oläst 2010-10-28, 16:39 #16
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Haha conny då, vet inte om du skojade eller om du var seriös men tror du var seriös
Ja, chaufför är nice yrke tror jag.
Men då vill jag helst jobba för SÄPO eller liknande.
Typ köra en viktig person eller så.

Jag har tänkt på linjen: IT-Media.
Där kan man bli webbdesigner som du sedan utbildar dig till i högskolan, men man fotar också mkt osv, jobbar med xhtml och css osv samt photoshop o andra program.
En hemsida är inte så svår att skapa, kanske är inspiration jag suger på, men jag tror inte ngn får en ide bara helt sådär utan att ha kollat på någon annan/fått förslag från något/fått inspiration.

Säg att jag läser till webbdesigner i högskolan och är utbildad inom det och är anställd på ett företag/frilansar...great, har säkert bra lön.
Men det är mycket konkurrans, dessutom är det fördel om man har känsla för bild(?) kanske måla med händer eller rita?, sen ska man ha känsla för färger osv..vilket jag inte har.

Vill jag göra ngt i photoshop o vill ha färger kollar jag alltid på colourlovers.com eller liknande.

Natur är grymt brett, men jag vet inte om jag kommer orka det.
Och som någon sade, I natur lär man sig, i samhäll behöver man bara "komma ihåg" inför prov o sånt..
hur sant är detta?

Borde bero på från människa till människa?

Att läas IT-teknik är nice det också, men det jag tänker på har matte 5, och massa svår kemi, dessutom kan man inte jobba som programmerare direkt efter gymnasiet kanske, det kanske man kan om man är webbdesigner. Eftersom att det finns sååååååååååå många programmerare, även om det finns sååååååååå många webbdesigners..

Sedan kan man vidare utbilda sig till civil ingenjör eller läkare eller pilot genom att ha läst it-teknik, man e ju högskolebehörig efter all matte o grejer man läst :P
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat