Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Jag förstår inte.
Är det:
1. Delade intäkter för din samarbetspartner
2. Han får betalt om du lyckas dra in pengar, annars blir det inget
Vilket är det?
Jag har haft samma affärsidé, precis som hundratals andra.
Lycka till.
|
1. Stämmer bra om utvecklaren tror på affärsidén och vill vara en del av projektet. Alla bidrar med sin tid tills projektet bär frukt och då har man rätt att plocka ut en "lön" per timme man lägger ner. Denna penning bestäms av delägarna gemensamt och samma gäller för alla. Den som jobbar skall ha lön, inget konstigt med det. Dessutom har man ju rätt till del av vinsten i bolaget.
2. Låter som en dålig deal för vilken inblandad som helst. Den som "bygger" detta skall givetvis få betalt oavsett om projektet blir lönsamt eller ej. Men i det här fallet kan jag inte betala 800:- + moms per/h som en konsult skulle kosta. Vi snackar om kanske 100-150:-/h för en student, eller någon annan förvärvsarbetare som har detta som bisyssla.
Det jag ber om hjälp med är knappast någon raketforskning och en person med baskunskaper inom rätt programmeringsspråk och lite kreativitet bör fixa detta utan problem. Det svåra är ju att driva trafik till sidan, eller har jag fel?
Att du och "hundratals andra" inte lyckas kanske beror på att ni saknar viktiga delar inom marknadsföring och sälj (förutsatt att marknaden var mogen för er produkt vill säga) . Därför hävdar jag att man måste samarbeta. Jag tänker inte lära mig att programmera för jag har ingen fallenhet för det. Jag skulle ha en massa kunder men en halvtaskig produkt som de ändå inte vill ha. Detsamma gäller ju tvärt om, en bra produkt är ju inte värt ett skit utan kunder.
Det skrämmer mig faktiskt lite vilken syn vissa här har på vikten av att ha en genomtänkt affärsplan och en strategi för hur man skall nå marknaden.
Synd att det inte funkade för dig Wojt, för det är en bra affärsidé. Har du analyserat vad det kan vara som gick fel?
Mvh
wt