|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Feb 2008
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Feb 2008
|
Jag känner igen det där att man inte får alla sina sidor indexerade även om de kan tyckas vara fyllda med unikt innehåll. I många fall undrar man hur Google (algoritmen) tänkt när den valt att inte indexera en viss sida.
Har du mellan 200 och 400 ord i en unik text så borde det helt klart räcka. Jag har fått sidor med betydligt färre ord indexerade. Rekommendationen är dock att man ska ha 500 ord eller fler per sida för att vara på säkra sidan.
Att Pageranken är låg har inget med saken att göra. Bara Google hittar sajten så ska de indexera allt som finns tillgängligt så länge innehållet når upp till kraven. Även om dina sidor handlar om liknande saker så är min uppfattning att man kan gå ganska långt utan att klassas för duplicate content. Jag har t.ex. kört två testsajter med exakt samma innehåll och ändå fått båda indexerade. Det var två år sedan och båda är fortfarande indexerade och synliga i sökresultatet.
Jag har inget säkert tips, men vill rekommendera dig att försöka fixa djuplänkar genom länkbyten till enstaka sidor som du vill ha indexerade. Se även över din din interna länkning på sajten.
Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-10-16 klockan 23:22
|