Citat:
Ursprungligen postat av abergman
Vi har våra prylar i CityCloud, och jag är bara nöjd. Det funkar smidigt, supporten är bra och priserna helt helt ok. Eftersom jag själv är tekniker så tycker jag det är jävligt skönt att kunna starta/stoppa/skala maskinerna som jag själv vill och inte vara i händerna på att en supportavdelning ska göra det åt mig.
|
Okej, tack för infon. Försöker sätta upp en testserver hos dem med, men har inte fått något "aktiveringsmail". Kan det ha fastnat i spamfiltret mån tro?
Det jag blir lite konfunderad över när det gäller City Cloud är användningen av bandbredd. Som jag förstår det så är det där det skiljer sig mest mellan dem och GleSYS, att man helt enkelt bara betalar för det man använder. Hos GleSYS behöver man köpa en viss mängd. Misstänker att GleSYS blir billigare per GB om man räknar rakt av men om man ändå inte utnyttjar hela mängden så blir ju kostnaden en helt annan.
Och hur är det med diskprestandan hos City Cloud? Vet inte riktigt vad de har för hårdvarukonfiguration, men har hört rykten om att de har problem på den biten. GleSYS kör väl genomgående med 15k SAS-diskar om jag inte har helt fel.
Majoriteten av vår bandbredd används för att leverera content. T.ex. nedladdningsbara filer eller större bilder. Det känns som att det bästa där hade varit att använda ett CDN, där inte lagringen kostar så mycket. Finns det någon vettig svensk leverantör av Storage/CDN-tjänster?