Visa ett inlägg
Oläst 2010-10-13, 14:55 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av jonthee Visa inlägg
Hej igen!

Eftersom allt jag köper kommer direkt till mig i "brevlådan", även om det är flera saker i en order, så betalar jag aldrig mer än min överföring via Internet, genom Visa/Mastercard till exempel.

Så om jag köper något för 100:- så blir det aldrig en större kostnad för mig. Eller måste jag meddela att "tullen" glömt moms så att säga?

Eller räknar jag att inköpet är 80:- exkl. moms?

Mvh
Om du handlar en vara från USA, så är du skyldig att betala momsen vid införandet, även om tullverket missar ditt paket. Men som företag så får du sedan tillbaks den momsen. Det är alltså inte en kostnad.

Var noga med så att din amerikanska leverantör säljer till dig momsfritt, så att du inte åker på att betala både amerikansk och svensk moms.

Ring eller maila tullverket och fråga allt du vill veta om import. Ring eller maila skatteverket och fråga allt du vill veta om bokföring och skatter. Myndigheternas uppgift är inte bara att trakassera dig som medborgare och företagare, utan det ingår även i deras uppgift att ge dig service. Ge exempel i dina frågor, så kommer du att få bra och tydliga svar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat