|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Nov 2005
|
Folk i allmänhet är fortfarande, och kommer länge vara, benägna att skriva en internetadress med aao snarare än åäö. Fokuserar man på en webbsida som till 100% (och då menar jag verkligen 100%) tar sin trafik från Google är det nog eventuellt något, något bättre med IDN-domän då bloggare mm kanske skriver din adress med åäö snarare än tex batlan.se (ist f båtlån).
Om du däremot har någon som helst förhoppning att få type-ins (dvs via adressfältet i webbläsaren) och inte heller riskera att välvilliga bloggare skriver fel (skriver aao-adressen) så bör du absolut gå för aao-adressen men självklart även köpa åäö/IDN-domänen och peka om. Det är ju ganska irriterande om man får en felskriven länk till sin sida (ex. någon vill tipsa om din sida båtlån.se men länkar till batlan.se)...
Sweely: Jag respekterar ditt sätt att göra sidor och tjäna pengar på nätet (hell, jag till och med avundas det), men det är nog viktigt att du beskriver på vilket sätt du arbetar när du ger rekommendationer.
Personligen tycker jag att IDN-domäner är rent skräp utan någon som helst egennytta annat än att registrarerna ska tjäna mer pengar. De skapar bara mexikanska dödlägen och en mer statisk webbutveckling.
|