Visa ett inlägg
Oläst 2010-10-12, 04:50 #24
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Jag håller väl inte med om att man skall stänga webbplatser som flashback. Och många som hetsade mår nog jävligt dåligt, en del försöker hålla en tuff attityd. Jag tro nog enklare att samla allt "shit" i ett forum än att sprida ut det på tusentals små forum.

Som någon skrev så är flashback som ett minartyr samhälle, många yngre människor dras till webbplastsen i lockelse av det ocensurade innehållet och den ibland "hårda" tonen, ingenstans i samhället kan rasism förekomma så öppet som på flashback.

Sedan är var många som försökte hjälpa, tack vare att killen la ut sin IP adress, så kunde man larma polisen, dock gick inte killens liv att rädda. Så man skall nog se flashback som en stor folksamling, där en del beter sej som svin och andra inte.

Det mindre angenäma, är väl det skämt trådar som uppkom. Där man gjorde kommentarer på bilderna och en del försök till skämt. Alla de "katastrofer" jag har upplevt i vuxen ålder Palme mordet, Estonia, 11 Sep, Tasuminen katastrofen 2004 osv, har det alltid kommit skämt. Kan dock vara svårt att skämta om Estonia och Tasuminen katastrofen.

Från 11 Sep och framåt så har dessa händelse varit aktiva kommentarade på nätet.
Men det är ett sätt för folk att bearbeta svåra händelse, att skämta om det.

Det intressanta är att varken SVD eller DN har skrivit en rad om det, men både expressen och Aftonbladet. Expressen tom outade forumets namn ( Vilket gjorde att de gick väldigt segt ett tag på Flashback )
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat