Citat:
Ursprungligen postat av oskarh
Man slipper inte virus, ju större OS X blir desto mer öppnas ögonen upp hos virusmakarna. Inom nåt år (om Apples produkter fortsätter växa) har vi även här en hel del små virus...
|
Visst är det så att virusen kommer så småningom. Tror det finns ett fåtal (kanske 2-3 st) kända virus till Mac, men de kan inte göra så mycket. OSX är "säkrare" från grunden än windows. Därmed inte sagt att det är omöjligt att skapa virus... Finns ju Norton Anti-virus för Mac också.
Citat:
Ursprungligen postat av oskarh
OS X är inte så underbart som alla påstår, det duger men inte till mycket  Men datorn är underbar, det kan jag hålla med om. Kommer nog inte köpa något annat märke än Apple när det gäller bärbara datorer.
|
Jag gillar OSX som operativsystem och grafiskt interface, men är inget fan av finder. Jag ÄLSKAR Windows Utforskaren. Den är bäst!
Annars slår OSX Windows på fingrarna vad gäller prestanda, användarvänlighet mm.
Hårdvarumässigt är det kvalitet rakt igenom i Apples produkter. När man hade testat Windows Vista (när det kom ut) så rullade det bäst på en MacBook Pro! :-)