Tack återigen för många bra tips. Jag har fått kontakt med en vän till en vän som har ett webbföretag i Bangkok och som ska hjälpa oss. Tror det är väldigt intressant för många fler än jag att knyta kontakter med ett företag i Thailand som kan bistå med programmering, app-programmering etc för billigare än flertalet svenska motsvarigheter. Hon kommer att komma ner och hälsa på så att folk får knyta kontakt med henne, hon är dessutom en av flera som hjälper oss att hitta boende för tillfället.
Vi är mest inne på Hua Hin för tillfället men utesluter absolut inte andra platser, (Captain Thailand du får gärna tipsa om några specifika platser du tror kan passa bra). Vår prioritet ligger för närvarande ungefär enligt:
1. Boendet - detta inkluderar en smidig lösning för varje person och hyra samt en gemensamhetsyta där man kan jobba tillsammans.
2. Internet - Egentligen en del av #1 men internet måste vara bra nog att kunna tåla 7-10 pers samtidigt som kopplar upp sig. Man bör dock vara medveten om att det knappast är samma kvalitet på nätet som i Sverige.
3. Prisnivån - Det får inte vara alltför dyrt men behöver inte nödvändigtvis vara absoluta lågbudget. Helst ska det finnas möjlighet till flera prisnivåer för att passa olika bekvämlighetskrav och budgetar.
4. Omgivningen - Det ska vara nära strand och förströelser/restauranger. Jag ser inte att det måste vara nära ett top-of-the-line bardistrikt då det här inte är en partyresa. Det är förstås kul om man kan gå ut när man väl vill det.
5. Turistigheten - Jag ser personligen helst att det inte är mitt i ett turiststråk. Med det menar jag att det inte kommer funka mitt i Phuket Town men att det är ok att det är en turistort. För er som varit på Bali så är tex Kuta inte ok, medan Sanur är ok. ALLA platser i Thailand är mer eller mindre turistiga och det är ok, det är bara de absoluta turistorterna som inte funkar. Det är grymt påfrestande i längden.
Sen ser jag personligen gärna att det finns ett thaiboxningsgym i närheten, men det är inget krav
Alla ni som för närvarande bor och arbetar ifrån Thailand, skulle gärna vilja att ni pm:ar er mejladress till mig. Skulle vilja fråga lite mer om er situation etc utanför denna tråd.