Visa ett inlägg
Oläst 2010-10-08, 19:52 #10
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Märker att allt fler hemsidor designas för ganska stora upplösningar. T.e.x surfa man in på di.se och svd.se med en vanligt laptop är sidan svår läst, pga otyget med frames och gärna en stor reklam blaffa som äter upp hela skärmen.

Surfar man med iPad, vilket jag gör personligen ganska ofta , så får man minimalt med text att läsa. Testar inte de olika innehålls leverantörer sina hemsidor på olika enheter?

Surfa man inte på SR med ipad, så bli sidan oläslig ipaden verka inte gilla frames.

Särskilt idag, när man håller på och överge datorn som surfbräda, utan olika former av surfplattor och mobiler ta över, bör detta vara jätte nödvändigt. Användarupplevese verka har fått stå tillbaka..

Jag skriver detta på en MacBook ( En sån där vit sak, som har ganska dålig skärm upplösning )
Samma sak med e24.se, jag undviker alla dom siterna också bara för att mer än halva bildskärmen täcks av reklam och annat skit.

Klickar man på en artikel så ligger framen med headern och annat överst som vanligt sen har dom gärna lagt in en stor bild överst i artikeln och sen ett litet intro och sen en stor reklambanner och sen först innehållet.

Förstår inte hur dom tänker egentligen.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat