Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Tycker inte man kan vara så bestämd att man säger aldrig. Precis som studiox säger beror det på kunden, ibland är det tid man bjuder på, ibland tar man betalt.
|
Jag tänker också i dom banorna. Kunder som jag vet beställer större jobb är jag inte noga med att debitera korta ärenden och det tycker jag fungerar bra.
Det nya jobbet som jag ska offerera handlar dock om så många personer jag ska hålla kontakt med. Fakturan kommer skickas in till ett centralt ställe och jag tror inte ens personerna som jag ger support till kommer få se fakturan så länge den fakturerade tiden är rimlig. Om jag då inte skulle skriva upp korta ärenden skulle ingen ens märka att jag fixar dessa gratis, vilket inte är bra.
Alternativet är att skriva upp den exakta tiden ärenden tar men som någon sa tidigare så kommer jag ju inte hinna med mer än kanske 4-5 st 5-minutersärenden per timme utan att få något annat gjort.