Visa ett inlägg
Oläst 2010-10-02, 00:16 #7
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Det känns som att din nivå ligger något under vad den borde. Att "gå från frames till boxar" har jag inte hört talas om, jag skulle tippa på att det är DIVar du menar?..

Varför vill du inte ladda om menyn? Jag antar att den enda anledningen är just att du inte vill att menyn skall vara samma html-snutt i tusen olika filer, isåfall löser du ju det med t.ex. PHP där du inkluderar menyn i de filer den skall användas.

Jag tror att det du behöver är en mer omfattande kurs i både php, html och css, och det är nog lite för tungt för att någon skall vilja ta det här i tråden.

Det finns även en hel del andra saker på sajten som är ganska fulkodat. Som ett exempel kan vi ta dina listor som du har gjort på följande sätt:

Kod:
•	Instruktioner för greppteknik i midjehöjd
<br><br>
•	Sträck ut armarna ordentligt
<br><br>
•	Ha en bred ställning med fötterna så att du får bättre balans
<br><br>
•	Träffa bollen med underarmarna så att bollen rullar upp i skopan
<br><br>
•	Ihop med underarmarna
<br><br>
Korrekt hade varit:

Kod:
<ul>
<li>Instruktioner för greppteknik i midjehöjd</li>
<li>Sträck ut armarna ordentligt</li>
<li>Ha en bred ställning med fötterna så att du får bättre balans</li>
<li>Träffa bollen med underarmarna så att bollen rullar upp i skopan</li>
<li>Ihop med underarmarna</li>
</ul>
Kanske vore det bättre att t.ex. bygga sajten i wordpress? Isåfall skulle du inte behöva koda speciellt mycket själv, det mesta följer med från början och det finns plugins som klarar resten av sakerna.

Bland annat borde du se över lite hur säkerheten på sajten är. Kanske vore det praktiskt med ett login och lösenord för dom som skall komma åt "hemliga" delar på sidan. Idag har du vissa sidor som alla kommer åt som Träning som länker till traning.html och Målvaktsspel som länkar till malvaktsspel.html, du har andra sidor som är skyddade genom att Försvarsspel länkar till behorighet.html. Om man provar att skriva in forsvarsspel.html istället så kommer man till informationen som du försöker skydda (antar jag?).

Sedan vad det gäller youtube så kan jag förstå oron i att lägga upp sitt material på youtube, men kanske kan det finnas positiva delar med det? Det kanske är ett sätt att dra fler besökare till dina sidor, om dom som är intresserade av videornas innehåll kan få lätt tillgång till och det är tydligt vem som är avsändaren så skulle det kunna ha en positiv effekt. Annars går det väl att lägga upp videos på youtube som inte blir publika eller sökbara, eller? Hur är det annars med de andra liknande tjänsterna?
fabian är inte uppkopplad