Är nybörjare på hemsidor. Har några frågor jag skulle behöva hjälp med. Har läst en del html böcker och hittar inte informationen där, använder inte något program. Tacksam för all hjälp jag kan få!
Min hemsida är
www.fotbollsträning.se
Den ser hemsk ut just nu för att jag ändrat en hel del i layouten och försöker ändra om, lägger ut ändringarna på nätet nu för att ja ska kunna få lite hjälp av er.
Hur gör jag en toppmeny och bottenmeny som är fasta utan att använda frames. Måste dem laddas om varje gång om jag lägger dem som boxar. Och isf är jag tvungen att ha box i box i box, funkar det? Hur bör jag göra?
Har ändrat om på min sida precis. Hur fixar man så att det blir text runt om boxarna. När jag satte in box i box så såg det jättekonstigt ut. Nu har jag lagt in box över box och en transparent bild som gör att det finns yta. Problemet att länkarna i boxen över inte är klickbara längre. Hur löser jag detta på bästa sätt?
Har problem med meny också. När man klickar teknik-löpteknik/koordination/fotarbete kommer man till en meny där meny 2a,b,c 3a,b,c ska va dolda och dyka upp när man klickar på meny 2 och 3. Vad är felet?
Jag har konverterat filmklipp från avi till SWF. Ljudet hackar som fan. Går det att lösa på något sätt. Har använt AVS converter. Går det att ta bort ljudet helt på något sätt?
Tack på förhand!