Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-30, 14:15 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Lancelot,

Herregud, vet du vad rasism är och var en rasist har för åsikter/tankar?

OK; nu vet vi att dina definitioner är:

- Rasist är en svensk som inte gillar invandrare.
- En invandrare kan inte vara rasist för att han inte kan hata andra invandrare.

Oavsett om du är invandrare eller inte, kan du vara lika stor rasist som vilken annan person i världen. Du kan vara invandrare i Sverige med hata svenskar eller någon annan etnisk grupp i hela världen.

Att du är invandrare minskar inte dina möjligheter att vara rasist för det!

En invandrare som hatar svenskar är rasist likaså. En serb som hatar alla bosnier. En iranier som hatar alla irakier. Det är inte var man bor utan vem man är emot. Rasism handlar inte om att hata invadrare utan vara emot en annan etnicitet. Du har verkligen inte fattat det och det är just därför har du en definition att "alla som röstat på SD är rasister". Du bara fattar ingenting.

Jag känner polacker, iranier, irakier, buddister, kristna ... alla typer som är på något sätt rasister. Att vara invandrare betyder inte att man inte kan vara rasist.

Då jag är invandrare själv, antar många att man kan säga mycket till mig, då man är "en av oss/de", så när jag handlar på möllan hos en pakistanier brukar han klaga på svenskar, hur han hatar de, hur dumma de är, hur de borde inte få ha ett land, hur man skall driva ut de med tiden och ta deras land mm. Det är rasism utan tvekan, enligt definitionen. Att han är invandrare spelar inte roll. Inte ett jävla dugg!

Det var det dummaste jag har hört denna månad tror jag och då har det gjorts några dumma uttalanden i svensk TV denna månaden. Vet inte ens hur du klarar av att knyta dina skor varje dag ...

Om du är rasist vet jag inte, men av det du skriver verkar inte utbildningens information ha hjäpt mycket i din mentala utveckling ...

En än gång, så det kanske går fram till dig: rasism handlar inte om att ursprungliga befolkningen är emot invandring utan handlar om en individ (vilken som helst) vara emot andra etniciteter/grupp av någon slag enligt olika definitioner (i sitt land, i andra länder över hela världen).

Senast redigerad av Helix den 2010-09-30 klockan 14:21
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat