Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-30, 13:40 #8
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Det var det dummaste jag hört. Du kan vara invandrare; muslim, buddist, ja ... vad fan som helst, och ändå vara rasist. Att vara invandrare i ett land utesluter inte rasism.
Förvånar mig att det var det dummaste du har hört.
Det som är grejjen är att jag menar att oddsen av att jag är rasist minskar otroligt om jag är invandrare. Tror de flesta skulle förstå det men du behövde visst en liten förklaring. Jag har ingenting emot invandrare = Jag är själv invandrare. Hur är det dumt?

Då en invandrare själv har vandrat in i sverige någon gång i tiden så går det inte riktigt ihop om invandraren sedan ska hata andra invandrare som vandrar in i landet.

Personen skulle då i slutändan hata sig själv genom att vara rasist. Förstår du nu?

Däremot förstår jag vad du menar med att alla kan vara rasister. Men det känns lite som att de invandrare som är rasister egentligen bara vill passa in. Sedan har vi de som verkligen hatar Islam, men egentligen inte är rasister. De hatar islam så pass mycket så att de struntar i Sverigedemokraternas rasistiska värderingar.

T.ex. Daniel Assai och Samuel Älgemalm...

Se på http://sv.wikipedia.org/wiki/Iranska_revolutionen

Där har ni anledningen till att de har ett så extremt hat mot islam.

För er som är emot wikipedia som källa för att ni har hört en lärare säga det en gång i tiden och vill leka bildade:

Det här är ingen formell uppsats, det är en väldigt informell diskussion på ett informellt forum.

Sedan finns det källor med:

Källor:
Ali Ansari, Modern Iran, 2007.
Nikki Keddie, Modern Iran: Roots and Results of Revolution, 2003.

Jag älskar historia och andra kulturer. Är även bildad + invandrare så rasist är jag inte. :P

Senast redigerad av Lancelot den 2010-09-30 klockan 13:44
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat