Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-29, 12:53 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Själv så kommer jag från Danderyd, men jag känner trots det två personer som röstade på SD (de växer inte på träd där). En jude och en iranier. Båda högutbildade. Så jag kan sätta både min stämpel och signatur på det du skriver.

Eftersom en jude och iranier (omaka par) kan finna varandra i någon sorts svensk nationalromantik, så har jag svårt att se rasismen i SDs partiprogram. Men folk verkar läsa SD som om det vore Bibeln. Alla har sin egen tolkning och är tvärsäkra på att just deras är rätt.
Det är inte alls så konstigt som du får det att låta i relation till det som sagts i tråden. Det är islam som är SD:s hatobjekt nummer ett och att en jude och en till Sverige invandrad iranier kan sälla sig till den skaran är inte särskilt uppseendeväckande. SD har ett gäng kristna syrier i partiet också som både ogillar homosexuella och islam och därför sympatiserar med SD. Att högutbildade människor med en bra inkomst inte vill betala för de som "snyltar" är väl inte heller en helt ovanlig situation. Nu säger jag inte att det är så men det är fullt möjligt. Självklart finns det mängder med olika anledningar till att folk röstar på ett parti men det är ingen större poäng att ta upp två personer som ett bevis på att det inte förhåller sig på det ena eller andra viset. Faktum kvarstår att SD är ett främlingsfientligt parti. Vilka som väljarna anser vara "främlingar" varierar dock bitvis.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-29 klockan 14:38
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat