|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Mar 2007
|
Hej,
Tack för respons!
Efter sju år som heltidsboende med två företag tycker jag ha full koll på löner här. Både för thai och faranger. Om man förväntar sig en "svensk lön" i Thailand får man nog:
1. Arbeta inom ett svenskt företag och bli skickad hit som representant (dock ej resebyråerna som generellt erbjuder otroligt dåliga löner i Thailand).
2. Ha en alldeles unik kompetens som eftertraktas av en större firma. Kanske främst i Krung Thep (Bangkok).
43,000 baht i månaden (10,000 SEK) tjänar många advokater och nyutexaminerade läkare i Thailand. Det finns även kompetenta webbutvecklare i Thailand, men vi söker just en svensk, när du nu blir aktuellt.
tartareandesire,
Med all respekt för din åsikt: Vi siktar in mig på en KOMPETENT person som vill arbeta i ett land där man kan bada året om i 28-32 gradigt vatten och slipper skrapa bilrutor i fem-åtta månader per år och dessutom uppskattar Thailand som nation. Ålder är för mig ganska oväsentligt. Visst kan man ha synpunkter på lön, men detta är vad vi som litet företag kan erbjuda.
Flera personer har hört av sig (tack!) så intresse verkar det finnas.
Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-09-29 klockan 05:13
Anledning: gjorde tillägg
|