Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-27, 14:47 #11
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Verkligen kul att så många vill hjälpa till! Tack!

Med DSL-kabel så menar jag den vita, tunna kabeln mellan ADSL-split (som sitter i telefonjacket) samt modemet.

Min dator står i mitt sovrum och modemet står bredvid datorn. Det är cirka 7-8 meter mellan modemet och telefonjacket, men min nuvarande DSL-kabel är så oerhört mycket längre. En lång bit utav kabeln ligger bara på golvet i en hög. Anledningen till att jag tog en sådan lång kabel är att killen på Expert sa att det inte spelade någon roll hur lång DSL-kabeln är. Nu i efterhand så funderar jag nästan på om man inte menade Nätverkskabeln, för den verkar kunna vara rätt så lång.

Det jag behöver är alltså för det första en kortare DSL-label, men jag behöver även en nätverkskabel som är längre än den jag har nu eftersom att jag måste flytta modemet till byrån som står vid telefonjacket pga. den kortare DSL-kabeln.

Gällande felsökning så har jag prövat att återställa modemet, prövat på en annan dator, bytt dsl-kabel, bytt nätverkskabel samt även modem - Ingenting har genererat någon skillnad.

Observera att jag inte kör trådlöst utan en nätverkskabel går mellan min dator samt modemet.

Tack på förhand
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat