Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-27, 11:21 #2
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Tjena,

Kul att höra en annans åsikt och taktik. Jag var nog lite otydlig egentligen i mitt inlägg ang PR och så. Jag vet om att PR inte är så viktigt och brukar vanligtvis inte bry mig om det. PR är ju dock användbart på det sättet att visa ungefär hur "tung" sidan är jämfört med andra...

Det var mer ett sätt att belysa att jag inte länkar ut från mina större sidor. Det är ju inget jag lägger ner mycket tid och fokuserar på på så sätt, utan att jag helt enkelt inte länkar ut från dem.

Jag tänker också pyramider egentligen, med en pyramid inom varje kategori. I dagsläget länkar jag bara uppåt i pyramiden men det ger inte så mycket kraft uppåt eftersom de undertill är ganska klena (sett till PR, TR, antal inlänkar eller vad man nu vill).

Men är teorin om att "läcka länkjuice" genom att ha många utlänkar korrekt egentligen? Det handlar i såna fall om halvrelevanta länkar från länkbyten alt. länkar till egna halvrelevanta sidor.

Skulle ni ha en länksida (ala "länkpartners") från en sida som baserades på SEO med hög SERP-konkurrens?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat