Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-27, 01:46 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag misstänker att det inte handlar om något flashintro eller liknande som spelas upp, utan att startsidan består av en sammanfattning. Därefter kan man klicka sig vidare till undersidor som går in lite mer på djupet på de olika ämnena. Det är denna spekulation jag kommer utgå från nedan.

Eftersom jag tänker mycket på SEO så skulle jag förespråka att du använder undersidor. På startsidan går du in för att ranka på sajtens huvudsökord, d.v.s. de ord som beskriver din tjänst. Undersidorna optimerar du sedan för deras respektive viktigaste sökord. Det sistnämnda är mycket enklare om de ligger på separata sidor. Då behöver inte det innehållet konkurrera med det andra om relevansen.

Google tycker om sajter med fler sidor, och även om 6 sidor inte är så mycket så är det trots allt fler än en sida. Fler sidor betyder också fler landningssidor från sökresultatet, och en möjlighet att skriva en kortfattad titel (och "säljande" meta-description) som stämmer överrens väl med sökningarna den dyker upp på. Försök bara se till att innehållet består av mer än 200-300 ord per sida.

Ur ett rent användarvänlighetsperspektiv (långt ord) så kan det mycket väl funka lika bra med en enda sida. Bara man gör det tydligt med stora rubriker m.m. som visar vilken del av texten som handlar om vad.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat