Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-23, 06:01 #429
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Min poäng är att du hittar en lika avskyvärd människosyn och skrämmande tankegångar oavsett vilken grupp av människor du gräver i. Människor förändras, partier förändras, samhället förändras.

Tanken med historieundervisning i skolorna är till stor del att vi ska lära av historien, inte gräva ner oss i och leva i den vilket många verkar vilja göra, bara det gynnar deras syfte.

Tror man att alla partier har en hemlig agenda baserad på forntiden så är man nog ganska fel ute.

Vill för övrigt passa på att be om ursäkt om du tog illa vid dig. Jag menade inte alls att du är korkad utan enbart just det tankesättet. Alla gör vi korkade saker ibland.
Hej,

Nu förstår jag bättre hur du menar. Även jag anser att andra partier (inkluderat Moderaterna/Högerpartiet och Socialdemokraterna) knappast har ett fläckfritt förflutet. Vem har det förresten?! ;-)

Att jag helst skulle slippa V och SD i Riksdagen är enbart en personlig åsikt då inget av dessa partier varken traditionellt / historiskt eller i nuläget har en agenda som tilltalar mig. Men dessbättre är Sverige en demokrati och vad jag tycker spelar ingen roll.

Därmed inte sagt att jag HELT förkastar deras politik. Vänsterns värnande om lågbetalda kvinnor och utsatta grupper i allmänhet kan jag sympatisera med. Jag tycker faktiskt det är en skam att en sopåkare kan tjäna dubbelt så mycket som en "mattant", men det är en helt annan diskussion.

Ps. Sorry om även jag var lite hetsig...
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat