Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-22, 17:30 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel Visa inlägg
Revolution stod med rött. Med tanke på Lars Ohlys slagord om att de måste ta till utomparlamentariska metoder känns det som att något otrevligt kan hända. Vänsterextremisterna har ju tidigare varit relativt lugna så länge vänsterkartellen har haft makten, men nu när de är ett mindre parti än Sverigedemokraterna känns det som att värre saker än stenkastning och misshandel kan inträffa.

Och samtidigt håller de på och är förbannade över "högermedia"... Hur kommer det sig att "högermedia" inte granskar vänsterextremisterna mer än att kalla de för vänsteraktivister när de misshandlar folk?
Skillnaden är väl att högerextremisterna ger sig på helt oskyldiga individer medan vänsterextremisterna mest ger sig på packet på andra sidan. Det är samma elände på bägge sidor men det är en väsentlig skillnad på det viset. Jag tror emellertid inte att några av dessa små grupper någonsin får något att säga till om i Sverige så jag delar inte alls din oro som jag snarare tycker har lite paranoida drag. Tror att dessa lyssnar ungefär lika mycket på Lars Ohly som Jimmie Åkesson, det vill säga mycket lite alls.