Citat:
Att blåsa i en visselpipa är väl knappast att hota eller misshandla någon. Väldigt falska attribut du lägger till ett helt parti för en enstaka handling av en enstaka medlem. Det var väl ändå så att Vänsterpartiets ledning tog avstånd från beteendet samma sekund som de fick information om att en vänsterpartist var med?
|
Jag kan tycka att om man ska representera ett politiskt parti i Sveriges Riksdag får man se till att lära sig vad demokrati innebär och omfamna de värderingarna. Jag kommer att ändra min åsikt när Vänsterpartiet ser över Dror Feiler's möjlighet att företräda partiet, och jag hoppas att Dror tonar ned aktivist-rollen.
Jag hade hoppats på att få se lite högerextremister försöka störa torgmöten också, men det hände aldrig?
Liknelsen hot och misshandel och demokrati är svår. Vill vi offra vår demokrati för att bli av med hot och misshandel? Eller är hot och misshandel ett resultat av att vi lever i ett demokratiskt samhälle? Jag tolkar det du skriver som att vi kanske tar demokrati för givet, och inte reagerar tillräckligt hårt vid händelser som denna.
Jag kommer att läsa ditt svar

men jag vill inte stöta mig mer med någon, jag skrev mitt inlägg i går och idag känner jag mig annorlunda till mods